Deväťdesiat rokov inovácií

Rakúsky skladateľ Franz Xaver Gruber je pravdepodobne autorom najpopulárnejšej vianočnej koledy na svete. Podobne ako večné melódie Tichej noci, aj Franz Xaver Kögel vytvoril po viac ako sto rokoch trvalý odkaz. A nie sú to len Vianoce, ktoré si môžu vychutnať spoločnosti nákladnej dopravy.

Publikovaný:

V roku 1934 mladý Kögel prevzal dielňu svojho bývalého majstra a položil základy jedného z najväčších a najúspešnejších výrobcov prívesov na kontinente, spoločnosti Kögel Trailer GmbH, ktorá zamestnáva takmer 1 400 zamestnancov v 11 krajinách. Do troch rokov od svojho vzniku boli pripravení začať vyrábať karosérie. Po druhej svetovej vojne, v roku 1945, začali vyvíjať a vyrábať aj komfortné a lôžkové kabíny, ktoré lepšie vyhovovali potrebám diaľkovej dopravy. Ešte pred rokom 1960 predstavili v roku 1958 najväčší náves v západnom Nemecku určený na prepravu dlhých nákladov. Tento gigant vybavený 36 metrov dlhou ložnou plochou zvládal náklad do päťdesiatich ton, pričom jeho celková váha s nákladom dosahovala až osemdesiat ton.

Písal sa len rok 1961, keď spoločnosť Kögel skonštruovala úplne prvý náves s celoplastovou chladiarenskou karosériou. Zároveň sa zväčšila šírka návesov na prepravu mrazeného tovaru na 2,6 metra, čo bolo pre dopravcov veľkou ekonomickou výhodou. Ani nasledujúce desaťročie sa nezaobišlo bez inovácií, keďže v roku 1976 priniesol revolúciu v chladiarenskej doprave – náves s plne samonosnou konštrukciou.

Bolo to už začiatkom 80. rokov, keď v roku 1982 spoločnosť Kögel predstavila najľahší sériovo vyrábaný náves na svete, ktorý napriek hmotnosti iba 6350 kilogramov dokázal prepraviť náklad s hmotnosťou 25 ton. Jedna z najúspešnejších dievčenských skupín všetkých čias, Spice Girls, si v roku 1996, keď Kögel ako prvý európsky výrobca montoval do svojich štandardných vozidiel vzduchové odpruženie, naspievala hit Wannabe z ich prvého singla.

Dynamika milénia

Aj po prelome tisícročí pokračoval vývoj v nezmenšenej miere a v roku 2005 spoločnosť Kögel rozšírila svoj sortiment o model Big-MAXX. 17,8 m dlhý náves dokázal pohodlne prepraviť 37 paliet v nákladnom priestore, ktorý bol o desať percent priestrannejší ako obvykle. Dnes je v ponuke spoločnosti Kögel známy pod názvom EuroTrailer.

Náves Kögel Light Plus bol predstavený na medzinárodnom autosalóne IAA 2016. Pri vývoji tohto prívesu sa konštruktéri spoločnosti Kögel zamerali na čo najnižšiu pohotovostnú hmotnosť (4775 kg) a čo najvyššiu nosnosť pri zachovaní stability a robustnosti.

Švábsky výrobca už deväť desaťročí rozvíja technológiu samohybných dopravných zariadení s inovatívnymi riešeniami, ktoré sa stali všade bežnými, dokonca nepostrádateľnými. Ako príklad možno uviesť spoločnosť Kögel, ktorá sa zaslúžila o dnes už veľmi rozšírené používanie sklápacieho prívesu s centrálnou nápravou a vôbec prvého prívesu, ktorý bol odolný voči korózii pomocou kataforetického ponorného náteru (KTL). Okrem iného aj vďaka tejto otvorenosti novým riešeniam a technokratickému duchu sa im darí už takmer sto rokov úspešne pôsobiť na silnom medzinárodnom poli.





Zdieľať

Pre ochranu životov

V júli tohto roku vstúpila do platnosti posledná novela nariadenia o všeobecnej bezpečnosti vozidiel, ktorá zavádza prísnejšie bezpečnostné normy pre úžitkové vozidlá. Cieľom nariadenia je výrazne zvýšiť bezpečnosť cestnej premávky v Európskej únii.

Deväťdesiat rokov inovácií

Rakúsky skladateľ Franz Xaver Gruber je pravdepodobne autorom najpopulárnejšej vianočnej koledy na svete. Podobne ako večné melódie Tichej noci, aj Franz Xaver Kögel vytvoril po viac ako sto rokoch trvalý odkaz. A nie sú to len Vianoce, ktoré si môžu vychutnať spoločnosti nákladnej dopravy. V roku 1934 mladý Kögel prevzal dielňu svojho bývalého majstra a … Continued

Čaká nás svetlá budúcnosť

Odkedy je svet svetom, úžitkové vozidlá vždy museli produkovať zisk. Nie je tomu inak ani dnes, a preto sa v posledných rokoch vykonalo nespočetné množstvo zmien a zlepšení s cieľom zvýšiť efektívnosť. Vyvstáva však otázka: aké sú ďalšie kroky na tejto ceste? O alternatívy nie je núdza, pričom jednou zo sľubných možností je vývoj návesov … Continued