Pôsobivé ciele
Svet sa mení rýchlejšie ako kedykoľvek predtým a naše potreby tiež. Spoločnosť Delta-Truck s.r.o. reagovala na túto situáciu mimoriadne flexibilne a predstavila službu Ford Trucks Rent. Na podrobnosti o tejto službe a o novom modeli Ford F-Line sme sa opýtali Ferenca Gőgha, generálneho riaditeľa spoločnosti.
Pochádza služba Ford Trucks Rent od spoločnosti Ford Trucks alebo Delta-Truck s.r.o.?
Samozrejme služba pochádza od spoločnosti Delta-Truck s.r.o., ale jednou z mnohých výhod spoločnej skupiny spoločností je, že sme sa mohli spoľahnúť na odborné znalosti spoločnosti VIARENT, ktorá je lídrom na maďarskom trhu a má tri desaťročia skúseností v oblasti prenájmu úžitkových vozidiel. V skutočnosti sme rozšírili systém, ktorý existuje od roku 2017. Vtedy sme boli veľmi úspešní najmä v segmente úžitkových vozidiel pre stavebníctvo a tento úspech sa nám podarilo zopakovať aj v roku 2019 s príchodom ťahačov Ford F-Max.
Doba prenájmu, ktorá bola vtedy obmedzená na tri mesiace, sa však teraz predĺžila až na jeden rok. Robíme to s neskrývaným cieľom ponúknuť našim zákazníkom ďalšie výhody špecifické pre danú značku. Zároveň sa môžu zoznámiť so značkou Ford Trucks bez dlhodobého záväzku. Koniec koncov, na základe našich doterajších skúseností dosahujeme takmer 100-percentnú mieru udržania si nájomných vozidiel Ford Trucks.
Aké výhody budú mať zákazníci z tejto novej služby? Pre ktorých prevádzkovateľov je táto nová ponuka zameraná? A aké sú parametre vozidiel, ktoré sú k dispozícii na prenájom?
Prenajímame vozidlá, ktoré sú vyslovene nové alebo takmer nové. Cielene sa nezameriavame na tých zákazníkov, ktorí hľadajú dlhodobé riešenie, ale uvažujeme v horizonte jedného mesiaca až jedného roka. V rámci tohto obdobia je však doba prenájmu úplne flexibilná. Prenájom nákladných vozidiel Ford je komplexná služba, kde jediným výdavkom pre zákazníka je poplatok za prenájom. Ten zahŕňa všetky dodatočné náklady vrátane opotrebovaných dielov, údržby, opráv, povinného poistenia a dodatočného poistného.
Teda systém prenájmu prispôsobený najazdeným kilometrom, prepravnej úlohe a individuálnym potrebám, kedy je možné sa úplne vyhnúť neočakávaným výdavkom. Zároveň našim zákazníkom ponúkame aj možnosť kedykoľvek si kúpiť tieto vozidlá so zľavou. Bez ohľadu na segment dopravy, od malých spoločností až po najväčších dopravcov, medzi našimi zákazníkmi vítame každého. Samozrejme, dokážeme vyhovieť aj špeciálnym požiadavkám, pokiaľ ide o špecifikáciu vozidla. Či už potrebuje zákazník štandardnú alebo nízku výšku točnice, mega dizajn alebo krátku či lôžkovú kabínu.
S akým veľkým vozovým parkom začnete poskytovať službu? Aký je pomer typov F-Max a F-Line? Pripravujete aj väčšie zásoby modelov Ford F-Line pre stavebníctvo?
Je dôležité zdôrazniť, že hoci dopyt na trhu určuje naše služby, vždy máme vozidlá na sklade. Neexistuje žiadny pevný limit, vozový park rozširujeme podľa potreby. V dostatočnom predstihu pred začiatkom kampane sme vozový park doplnili o 15 – 20 vozidiel. Ako to už v štruktúre domáceho trhu býva, jednoznačne aj tu najväčší dopyt je po ťahačoch.
To sa odráža aj v našom vozovom parku, kde približne 85 – 90 % vozidiel tvorí Ford F-Max a 10 – 15 % nových vozidiel F-Line. Momentálne stále čakáme, kam sa trh – strana dopytu – pohne. Zatiaľ nevidíme výrazný posun, hoci existuje niekoľko sľubných projektov. Ako som už spomínal, v roku 2017 sme sa veľmi dobre zladili s vtedajším stavebným boomom. Ak ho opäť zaznamenáme, budeme schopní rýchlo reagovať.
Čo očakávate od trhu v spojitosti s F-Line a aký je váš plán rastu?
Je to impulz, ktorý nás pred 5-6 rokmi dostal medzi tri najväčšie stavebné firmy. A to je naším cieľom aj v tomto roku. Chcel by som zdôrazniť, že to závisí aj od toho, kedy sa sektor stavebníctva začne zotavovať. Určite by som však nový model F-Line nepovažoval za vozidlo určené výlučne na stavebné účely, pretože sa dá používať aj ako ťahač 4×2 alebo dokonca 6×4. Pričom ako 4×2, 6×2, 6×4 alebo dokonca 8×4 nákladné vozidlo s kabínou na ráme môže poskytnúť ideálnu platformu pre jednoramenné, hákové a hooklift, dvojramenné a reťazové nosiče kontajnerov, plachtové, skriňové nadstavby, chladiarenské nadstavby a nespočet ďalších využití.
Naším cieľom je preto dosiahnuť aspoň 8-10-percentný podiel na trhu aj v týchto segmentoch. Pokiaľ ide o plán rastu, môžem vám povedať, že spoločnosť Ford Trucks dosiahla v rokoch 2021 a 2022 po lineárnom raste približne šesťpercentný podiel na domácom trhu. S pridaním novej služby Ford Trucks Rent chceme čo najskôr dosiahnuť rovnaký podiel a potom ho, ak to bude možné, aj prekročiť.