O nové nápady nie je núdza

Vynaliezaví vývojári spoločnosti Kögel ani v predchádzajúcom období nesedeli so založenými rukami, a tak známy výrobca prívesov prednedávnom zaviedol viacero užitočných noviniek. Predĺžený plachtový náves EuroTrailer, ktorý takto získal väčšiu kapacitu, je teraz už certifikovaný na použitie v kombinovanej cestnej a železničnej preprave. Praktické inovácie sklápacieho návesu Kipper umožňujú jeho pohodlnejšie a bezpečnejšie používanie. Zatiaľ čo otvorený valníkový náves Multi môže byť vďaka viacerým novým možnostiam špecifikácie používaný ešte mnohostrannejšie.

Publikovaný:

Čoraz častejšie vídať na cestách po celej Európe plachtové návesy, ktoré sú dlhšie, ako sme boli zvyknutí, a medzi nimi je aj náves Kögel EuroTrailer, pomocou nich je totiž možné, vďaka ich väčšej kapacite, prepraviť dané množstvo nákladu ekonomickejšie i ekologickejšie. EuroTrailer novej generácie je pri dodržaní aktuálnych právnych predpisov, určujúcich rozmery vozidiel, o osem centimetrov dlhší ako jeho predchodca, a tak je už o 1,38 metra dlhší ako bežné návesy. Navyše Cargo Rail verziu tohto typu návesu je možné v súlade s príslušnými štandardnými špecifikáciami prepravovať na všetkých moderných, v súčasnosti rozšírených plošinových vozňoch. Spoločnosť Kögel o tom všetkých presvedčila aj pri príležitosti skúšobných nakládok na mníchovskom termináli. Čiže nové návesy EuroTrailer s celkovou dĺžkou jazdnej súpravy 17,88 m znižujú emisie oxidu uhličitého spôsobené prepravou tovaru o desať percent nielen na cestných komunikáciách, ale znižujú environmentálne zaťaženie aj v prípade cestnej a železničnej kombinovanej prepravy.

Ešte šikovnejšie sklápače

Okrem toho boli ešte viac rozšírené možnosti špecifikácie stavebného sklápacieho návesu Kögel Kipper, aby bol optimálnym pre ešte širšiu škálu úloh. A tak je už tento náves, v záujme ešte výhodnejšej vlastnej hmotnosti, teda ešte väčšej nosnosti, k dispozícii s oceľovou podlahou, avšak s hliníkovými bočnými stenami korby. Pri tejto verzii používa spoločnosť Kögel špeciálne riešenie skrutkovania. Navyše, návesy Kipper je už možné si objednať aj s deflektormi na nečistoty, cieľom ktorých je udržať oblasť skrutkových spojov čo najčistejšiu, a taktiež i bočné steny, ktoré sa dajú vynikajúco využívať aj ako reklamné plochy. Ďalšou novinkou je, že spojovacia konzola je umiestnená vo väčšej vzdialenosti od čelnej steny nadstavby, a tak pri spájaní nemusí vodič vozidla liezť pod pracovnú plošinu. Centrálny uzamykací systém strešnej plachty je možné jednoducho riadiť aj z pracovnej plošiny, čo takisto prispieva k pohodlnejšiemu používaniu návesu. A v záujme zvýšenia bezpečnosti je rad extra výbavy doplnený aj o dva druhy cúvacích svetiel a o dva druhy pracovných LED svetiel, ktoré dobre osvetlia okolie návesu. Zatiaľ čo vyčnievajúci, nastaviteľný žľab modelov s tepelne izolovanou korbou na prepravu asfaltu umožňuje presnejšie dávkovanie asfaltu. A tak sa dajú ľahšie zrealizovať aj asfaltérske práce, vyžadujúce menšie množstvo asfaltu. Navyše pred striekajúcou vodou zmes chráni prídavná plechová doska. Pomocou strešnej plachty s rádiofrekvenčným riadením a elektronickým ovládaním je možné nákladný priestor zavrieť rýchlo a efektívne, aby materiál nevychladol. Úlohou novej zadnej plachty, pohodlne ovládateľnej zo zeme, je ochrániť zadnú stenu nadstavby od poškodení spôsobených materiálom padajúcim z dopravníka frézy na asfalt. Pneumaticky ovládateľné zadné ochranné zariadenie proti podbehnutiu bolo vytvorené tak, aby vo zdvihnutej polohe chránilo aj zadné svetlá.

Otvorený valník na všetko

Podobne aj otvorený valník značky Kögel, náves Multi vďaka novinkám vyniká svojou všestrannosťou. Jeho päť párov bočných stien, dvojkrídlové zadné dvere a klanice sa dajú jednoducho odmontovať, a na ich bezpečné umiestnenie slúži praktický oceľový box. A tak je možné pomocou návesu Multi prepraviť aj nadrozmerné náklady, napríklad betónové prvky, debnenia, dlhé oceľové konštrukcie alebo aj betonársku oceľ. Klanice sú pritom vytvorené tak, aby tento náves spĺňal aj požiadavky DIN EN 12642 XL certifikátu zabezpečenia nákladu. Okrem toho je možné objednať si ho so štandardným otočným uzamykacím systémom na prepravu 20- alebo 40-stopových kontajnerov. A tak s najčerstvejšími inováciami spoločnosti Kögel majú návesy EuroTrailer, Kipper a Multi ešte širšiu škálu využitia a ich používanie je jednoduchšie, pohodlnejšie a bezpečnejšie.





Zdieľať

Ďalšie prvenstvo spoločnosti Ford Otosan v Turecku: Diaľničný pilot 4. úrovne

Minister dopravy a infraštruktúry Abdulkadir Uraloğlu testoval na diaľnici, uzavretej pre premávku, na moste ICA Yavuz Sultan Selim a na diaľnici Northern Ring nákladné vozidlo vybavené technológiou Level-4 Highway Pilot, ktorú ako prvá v Turecku vyvinula spoločnosť Ford Trucks, značka ťažkých úžitkových vozidiel spoločnosti Ford Otosan, priekopník transformácie automobilového sektora, ktorá pripravila pôdu pre autonómne … Continued

Novinky v Humbaur – Jedinečná produktová paleta

Ak chceme náš vozový park rozšíriť o prívesy alebo nadstavby, ktoré majú spĺňať vyššie nároky ako priemer, už celé desaťročia sa môžete smelo obrátiť na rodinný podnik Humbaur GmbH. U Nemcov sme na správnom mieste dokonca aj vtedy, ak snívame o realizácii úplne jedinečných požiadaviek.

Pre ochranu životov

V júli tohto roku vstúpila do platnosti posledná novela nariadenia o všeobecnej bezpečnosti vozidiel, ktorá zavádza prísnejšie bezpečnostné normy pre úžitkové vozidlá. Cieľom nariadenia je výrazne zvýšiť bezpečnosť cestnej premávky v Európskej únii.

Deväťdesiat rokov inovácií

Rakúsky skladateľ Franz Xaver Gruber je pravdepodobne autorom najpopulárnejšej vianočnej koledy na svete. Podobne ako večné melódie Tichej noci, aj Franz Xaver Kögel vytvoril po viac ako sto rokoch trvalý odkaz. A nie sú to len Vianoce, ktoré si môžu vychutnať spoločnosti nákladnej dopravy.