Maximálny priestor, minimálna hmotnosť

Náves Mega Lightplus je krásnym príkladom úsilia spoločnosti Kögel zvýšiť efektivitu a udržateľnosť dopravy. Jeho vlastná hmotnosť je totiž v porovnaní s typom Mega výrazne nižšia, je ešte priestrannejší, jeho nákladný priestor je lepšie využiteľný a ponúka mnoho praktických voliteľných riešení. A preto výborne spĺňa kritériá pre prepravu v automobilovom priemysle, okrem toho predstavuje ideálnu voľbu aj pre mnoho ďalších oblastí používania.

Publikovaný:

Pri vývoji plachtového návesu Kögel Mega Lightplus s mega prevedením bolo stredobodom záujmu jednoznačne zníženie vlastnej hmotnosti. Už aj základná verzia váži iba 5 400 kilogramov, teda je približne o sedemsto kilogramov ľahšia, ako bežný model Mega. Bolo to dosiahnuté vďaka hojnému využitiu vysokopevnostnej ocele a hliníka pri výrobe podvozku a nadstavby. A tak je vozidlo rovnako masívne a odolné, ako sme v prípade produktov spoločnosti Kögel už zvyknutí. Navyše túto hmotnosť je možné ďalej znížiť o viac ako dvesto kilogramov objednaním napríklad diskov z ľahkých zliatin, ľahkých pneumatík a hliníkových vzduchojemov.

Optimalizovaná nadstavba

Iba deväťdesiat milimetrová výška krku podvozku poskytuje maximálnu vnútornú výšku návesu pre dosiahnutie čo najväčšieho nákladného priestoru. Samozrejme aj náves Mega Lightplus dostal rovnaký optimalizovaný vonkajší profil rámu a inovovanú nadstavbu, ako všetky prívesy generácie NOVUM spoločnosti Kögel. Predné čelo, rohové stĺpiky, zadné dvere a aj doplnkové strešné priečky sú vyrobené z hliníka. V sériovej výbave je zdvíhateľná strecha, a strešné upínacie popruhy v tvare L umožnia plnú, trojmetrovú vnútornú výšku nákladu aj v prípade nákladu so šírkou palety.

Rýchla a jednoduchá nakládka

Všetky vrecká na stĺpiky majú v záujme jednoduchšieho používania variabilnú výšku. Samozrejme pri voliteľnej, zosilnenej nadstavbe Strong&Go stĺpiky na plachtu nie sú ani potrebné, pretože aj bez nich spĺňa predpisy normy zabezpečenia nákladu DIN EN 12642 Code XL a Daimler 9.5. A na prepravu nápojov je pri základnom variante postačujúci aj jediný rad stĺpikov. Avšak inžinieri spoločnosti Kögel aj v tomto prípade urobili všetko preto, aby zákazníkom uľahčili prácu, a preto objednaním ďalšieho upínacieho popruhu privareného na bočnú plachtu je možné vynechať aj tento rad stĺpikov. A tak aj na model Mega Lightplus sa dokonale hodí motto spoločnosti Kögel: „Hospodárnosť zároveň šetrí aj životné prostredie – pretože my dbáme aj na to”.





Zdieľať

Ďalšie prvenstvo spoločnosti Ford Otosan v Turecku: Diaľničný pilot 4. úrovne

Minister dopravy a infraštruktúry Abdulkadir Uraloğlu testoval na diaľnici, uzavretej pre premávku, na moste ICA Yavuz Sultan Selim a na diaľnici Northern Ring nákladné vozidlo vybavené technológiou Level-4 Highway Pilot, ktorú ako prvá v Turecku vyvinula spoločnosť Ford Trucks, značka ťažkých úžitkových vozidiel spoločnosti Ford Otosan, priekopník transformácie automobilového sektora, ktorá pripravila pôdu pre autonómne … Continued

Novinky v Humbaur – Jedinečná produktová paleta

Ak chceme náš vozový park rozšíriť o prívesy alebo nadstavby, ktoré majú spĺňať vyššie nároky ako priemer, už celé desaťročia sa môžete smelo obrátiť na rodinný podnik Humbaur GmbH. U Nemcov sme na správnom mieste dokonca aj vtedy, ak snívame o realizácii úplne jedinečných požiadaviek.

Pre ochranu životov

V júli tohto roku vstúpila do platnosti posledná novela nariadenia o všeobecnej bezpečnosti vozidiel, ktorá zavádza prísnejšie bezpečnostné normy pre úžitkové vozidlá. Cieľom nariadenia je výrazne zvýšiť bezpečnosť cestnej premávky v Európskej únii.