Chuťovky aj pohľad do budúcnosti
Ford Trucks sa už etabloval medzi silných hráčov, medzi nemeckými, švédskymi, talianskymi či holandskými už ponúka podobné limitované edície, zameriava sa aj na vlastný vývoj elektromobility a vstupuje aj do vývoja vodíkových pohonov.
Nová limitovaná edícia modelu F-MAX pod názvom F-MAX Select pripomína úspech tureckého výrobcu v roku 2019, kedy získal model F-MAX prestížne ocenenie International Turck of the Year. Ford Trucks ta rovnými nohami vstúpil do konkurenčného boja o európskych autodopravcov. V priebehu pár rokov sa etabloval takmer v celej Európe a na Slovensku sa úspešne presadil s podporou maďarskej skupiny Delta Truck. V závere minulého roku sa Delta Truck stala oficiálnym zástupcom pokrokovej a silnej čínskej automobilovej značky BYD. V súčasnosti teda aktívne zastupuje značky Ford Trucks, Kögel, Humbauer a BYD.
Limitovaná edícia F-MAX Select
Po prvej limitovanej edícii Black Line spoločnosť Ford Trucks predstavila v Antalyi a následne na veľtrhu Solutrans model Ford Trucks F-MAX Select, ktorý predstavuje novú limitovanú verziu modelu F-MAX v počte iba 400 kusov. F-MAX Select pozdvihne zážitok z jazdy na jedinečnú úroveň vďaka spojeniu bohatých dizajnových detailov s pokročilou technológiou a komfortom.
„Nová limitovaná edícia modelu F-MAX SELECT prichádza v limitovanom počte 400 kusov s exkluzívnym balíkom nových dizajnových detailov a svoju výnimočnosť potvrdzuje vysokou mierou komfortu a aplikáciou pokročilých technológií. Počúvame potreby našich klientov a nová edícia aplikuje ich želania. Nový F-MAX SELECT a naša priekopnícka technológia spaľovania vodíka sú príkladom nášho neochvejného záväzku k inováciám a udržateľnosti. Našim zákazníkom budeme naďalej poskytovať vyššiu efektivitu, ešte lepší výkon a špičkové technológie,“ hovorí Emrah Duman, viceprezident spoločnosti Ford Trucks.
Ide o exkluzívny model, ktorý sa snaží prilákať dopravné spoločnosti, ktoré hľadajú pracovný nástroj, ktorý spĺňa očakávania komfortu, bezpečnosti a výkonu a ktorý je dostupný za nižšiu koncovú hodnotu ako švédski a nemeckí giganti.
Prvé čo upúta pozornosť, je kombinácia čiernej a bronzovej farby, ktorá preniká do celej karosérie, vrátane oceľových ráfikov a prahov. Pozoruhodné sú aj zatmavené LED svetlomety, zrkadlá a bronzový znak F-Max na čiernej mriežke chladiča. Komfort Ford F-Max Select umocňuje aj úprava volantu, palubnej dosky i sedadiel. Vodiči získajú v novej limitovanej edícii luxusný zážitok z jazdy.
Driving Green: Vodíkový motor Ford Trucks
Ford Trucks už na predošlom IAA v Hannoveri v septembri 2022 predstavil svoj koncept komunálneho plne elektrického vozidla a teraz predstavil svoj prelomový vodíkový spaľovací motor, ktorý je dôležitým úspechom v oblasti trvalo udržateľnej technológie. Spoločnosť v súčasnosti testuje rôzne koncepcie spaľovania so silnou vierou vo vodíkovú budúcnosť, čím posilňuje svoju pozíciu značky, ktorá uprednostňuje zelené technológie. V rámci hnutia „Generation F“ vedie Ford Trucks významnú transformáciu v oblasti ťažkých úžitkových vozidiel tým, že používa bezemisné, prepojené a autonómne technológie. Spoločnosť sa zaviazala dosiahnuť nulové emisie pri výrobe ťažkých úžitkových vozidiel do roku 2040 s cieľom bojovať proti vplyvom zmeny klímy.
Projekt NextETRUCK – budúcnosť logistiky
Ford Trucks zintenzívňuje svoje úsilie v oblasti výskumu a vývoja, aby sa dostal do čela budúcich riešení elektrickej dopravy, a prispieval k efektívnej a nízkonákladovej logistike svojou novou generáciou elektrických nákladných vozidiel v rámci projektu NextETRUCK. Tento projekt má najväčšiu podporu v odvetví s grantom vo výške 2 milióny eur z fondu výskumu a vývoja Európskej únie s názvom Horizon Europe. Ford Trucks vyvíja elektrické nákladné vozidlo s nulovými emisiami, ktoré bude mať najvyššiu nosnosť vo svojej triede a výrazne nižšiu hmotnosť.
Európska únia má za cieľ do roku 2050 dosiahnuť dopravu s nulovými emisiami. Elektrifikácia vozidiel a vozových parkov sa ukazuje ako kľúčová stratégia pre dekarbonizáciu tohto odvetvia.
V rámci projektu NextETRUCK prináša Ford Trucks technológiu ľahkých podvozkov na platforme pre 16-tonové ľahké elektrické nákladné vozidlá. Testovanie bude prebiehať šesť mesiacov v reálnych podmienkach, a to presúvaním sa medzi továrňami Ford Otosan, pričom poskytne informácie o výkonnosti. Cieľom vývoja je zníženie hmotnosti pokročilou tepelnou reguláciou a integráciou akustického výstražného systému vozidla (Acoustic Vehicle Warning System – AVAS) ako aj testovanie služby (Service Oriented Architecture – SOA) v snahe zlepšiť prevádzku vozových parkov, efektívne riadiť nabíjanie a predvídať optimálne trasy.
Na konzorciu NextETRUCK, ktoré sa uskutočnilo v centre výskumu a vývoja spoločnosti Ford Otosan v Istanbule, sa zišlo 18 spoločností z 9 rôznych krajín a celkovo 32 účastníkov. Ďalšie priebežné vyhodnotenie konzorcia sa uskutoční v Bruseli vo februári 2024.