Maximálny priestor, minimálna hmotnosť

Náves Mega Lightplus je krásnym príkladom úsilia spoločnosti Kögel zvýšiť efektivitu a udržateľnosť dopravy. Jeho vlastná hmotnosť je totiž v porovnaní s typom Mega výrazne nižšia, je ešte priestrannejší, jeho nákladný priestor je lepšie využiteľný a ponúka mnoho praktických voliteľných riešení. A preto výborne spĺňa kritériá pre prepravu v automobilovom priemysle, okrem toho predstavuje ideálnu voľbu aj pre mnoho ďalších oblastí používania.

Publikovaný:

Pri vývoji plachtového návesu Kögel Mega Lightplus s mega prevedením bolo stredobodom záujmu jednoznačne zníženie vlastnej hmotnosti. Už aj základná verzia váži iba 5 400 kilogramov, teda je približne o sedemsto kilogramov ľahšia, ako bežný model Mega. Bolo to dosiahnuté vďaka hojnému využitiu vysokopevnostnej ocele a hliníka pri výrobe podvozku a nadstavby. A tak je vozidlo rovnako masívne a odolné, ako sme v prípade produktov spoločnosti Kögel už zvyknutí. Navyše túto hmotnosť je možné ďalej znížiť o viac ako dvesto kilogramov objednaním napríklad diskov z ľahkých zliatin, ľahkých pneumatík a hliníkových vzduchojemov.

Optimalizovaná nadstavba

Iba deväťdesiat milimetrová výška krku podvozku poskytuje maximálnu vnútornú výšku návesu pre dosiahnutie čo najväčšieho nákladného priestoru. Samozrejme aj náves Mega Lightplus dostal rovnaký optimalizovaný vonkajší profil rámu a inovovanú nadstavbu, ako všetky prívesy generácie NOVUM spoločnosti Kögel. Predné čelo, rohové stĺpiky, zadné dvere a aj doplnkové strešné priečky sú vyrobené z hliníka. V sériovej výbave je zdvíhateľná strecha, a strešné upínacie popruhy v tvare L umožnia plnú, trojmetrovú vnútornú výšku nákladu aj v prípade nákladu so šírkou palety.

Rýchla a jednoduchá nakládka

Všetky vrecká na stĺpiky majú v záujme jednoduchšieho používania variabilnú výšku. Samozrejme pri voliteľnej, zosilnenej nadstavbe Strong&Go stĺpiky na plachtu nie sú ani potrebné, pretože aj bez nich spĺňa predpisy normy zabezpečenia nákladu DIN EN 12642 Code XL a Daimler 9.5. A na prepravu nápojov je pri základnom variante postačujúci aj jediný rad stĺpikov. Avšak inžinieri spoločnosti Kögel aj v tomto prípade urobili všetko preto, aby zákazníkom uľahčili prácu, a preto objednaním ďalšieho upínacieho popruhu privareného na bočnú plachtu je možné vynechať aj tento rad stĺpikov. A tak aj na model Mega Lightplus sa dokonale hodí motto spoločnosti Kögel: „Hospodárnosť zároveň šetrí aj životné prostredie – pretože my dbáme aj na to”.





Zdieľať

Tri desaťročia úspechu

Tento rok oslavuje tridsiate výročie vedúci hráč na trhu prenájmu úžitkových vozidiel, spoločnosť VIARENT. V našej krajine bola priekopníkom v poskytovaní tejto služby a svojimi neustálymi inováciami je odvtedy lídrom v danej oblasti, teraz už aj na medzinárodnej úrovni. Pri tejto výnimočnej príležitosti sme sa rozprávali s Petrom Stefkóm, vedúcim koncernu Delta-Truck o službách, minulosti, … Continued

Prekvapenie z Turecka

Už nejaký čas sa špekulovalo o predstavení sólo verzií nových ťažkých nákladných vozidiel Ford Trucks. Chvíľu to vyzeralo, že by mohlo ísť o ďalšie modely radu F-Max, ale turecký výrobca prekvapil a prišiel s novým radom vozidiel F-Line. Ten nahrádza súčasný rad Cargo.

Stabilné zázemie pre rozvoj

Kvôli čoraz výraznejšej medzinárodnej expanzii spoločností Delta-Truck Kft. a Viarent Kft. sa v záujme efektívnejšieho fungovania stala nevyhnutnou optimalizácia, štandardizácia a modernizácia obchodných procesov tejto skupiny firiem. Preto sa tieto dve spoločnosti dohodli so spoločnosťou SAP Hungary Kft. na zavedení systému riadenia spoločnosti a podpory predaja.