Maximálny priestor, minimálna hmotnosť

Náves Mega Lightplus je krásnym príkladom úsilia spoločnosti Kögel zvýšiť efektivitu a udržateľnosť dopravy. Jeho vlastná hmotnosť je totiž v porovnaní s typom Mega výrazne nižšia, je ešte priestrannejší, jeho nákladný priestor je lepšie využiteľný a ponúka mnoho praktických voliteľných riešení. A preto výborne spĺňa kritériá pre prepravu v automobilovom priemysle, okrem toho predstavuje ideálnu voľbu aj pre mnoho ďalších oblastí používania.

Publikovaný:

Pri vývoji plachtového návesu Kögel Mega Lightplus s mega prevedením bolo stredobodom záujmu jednoznačne zníženie vlastnej hmotnosti. Už aj základná verzia váži iba 5 400 kilogramov, teda je približne o sedemsto kilogramov ľahšia, ako bežný model Mega. Bolo to dosiahnuté vďaka hojnému využitiu vysokopevnostnej ocele a hliníka pri výrobe podvozku a nadstavby. A tak je vozidlo rovnako masívne a odolné, ako sme v prípade produktov spoločnosti Kögel už zvyknutí. Navyše túto hmotnosť je možné ďalej znížiť o viac ako dvesto kilogramov objednaním napríklad diskov z ľahkých zliatin, ľahkých pneumatík a hliníkových vzduchojemov.

Optimalizovaná nadstavba

Iba deväťdesiat milimetrová výška krku podvozku poskytuje maximálnu vnútornú výšku návesu pre dosiahnutie čo najväčšieho nákladného priestoru. Samozrejme aj náves Mega Lightplus dostal rovnaký optimalizovaný vonkajší profil rámu a inovovanú nadstavbu, ako všetky prívesy generácie NOVUM spoločnosti Kögel. Predné čelo, rohové stĺpiky, zadné dvere a aj doplnkové strešné priečky sú vyrobené z hliníka. V sériovej výbave je zdvíhateľná strecha, a strešné upínacie popruhy v tvare L umožnia plnú, trojmetrovú vnútornú výšku nákladu aj v prípade nákladu so šírkou palety.

Rýchla a jednoduchá nakládka

Všetky vrecká na stĺpiky majú v záujme jednoduchšieho používania variabilnú výšku. Samozrejme pri voliteľnej, zosilnenej nadstavbe Strong&Go stĺpiky na plachtu nie sú ani potrebné, pretože aj bez nich spĺňa predpisy normy zabezpečenia nákladu DIN EN 12642 Code XL a Daimler 9.5. A na prepravu nápojov je pri základnom variante postačujúci aj jediný rad stĺpikov. Avšak inžinieri spoločnosti Kögel aj v tomto prípade urobili všetko preto, aby zákazníkom uľahčili prácu, a preto objednaním ďalšieho upínacieho popruhu privareného na bočnú plachtu je možné vynechať aj tento rad stĺpikov. A tak aj na model Mega Lightplus sa dokonale hodí motto spoločnosti Kögel: „Hospodárnosť zároveň šetrí aj životné prostredie – pretože my dbáme aj na to”.





Zdieľať

Ľahký nástroj na ťažkú prácu

Sotva niekto bude tvrdiť, že kontajnerizácia je ťažká práca. Človek, ťahač a príves sú vystavení skúške vo svete prístavných žeriavov a prekládkových vozidiel, ktoré sa preháňajú po strede trate. Ale Port 20, nový člen radu kontajnerových návesov Kögel, ktorý je už dve desaťročia súčasťou sortimentu Delta-Truck, si s prepravou 20-stopových kontajnerov doslova „poradí“.

VIARENT podnikol ďalší krok na Slovensku: odkúpil flotilu ťažkých vozidiel spoločnosti MHC Mobility

VIARENT – popredná spoločnosť na prenájom úžitkových vozidiel v strednej Európe – posilňuje svoju prítomnosť na slovenskom trhu: úspešne odkúpila flotilu ťažkých vozidiel spoločnosti MHC Mobility Slovakia. Táto akvizícia predstavuje strategický míľnik v expanzii spoločnosti v regióne a posúva jej kapacity na slovenskom trhu na novú úroveň. VIARENT je na Slovensku prítomný už viac ako … Continued

Tlačová správa

24. marec 2025 Ford Trucks rozširuje svoju medzinárodnú sieť autorizovaných servisov do Spojeného kráľovstva a Írska: Podpora zákazníkov na každej trase

Nová éra ťažkých úžitkových vozidiel: na trh prichádza Ecotorq GEN2

Spoločnosť Ford Trucks, popredná značka v oblasti ťažkých nákladných vozidiel, predstavuje novú generáciu motora Ecotorq GEN2, ktorá je k dispozícii pre modely F-MAX a F-LINE. Nový motor ponúka skvelý výkon, vynikajúcu palivovú úspornosť a ekologické riešenia, čím ďalej posilňuje úlohu spoločnosti Ford Trucks v tomto odvetví.

Štíhlejší mraziak

Inžinieri spoločnosti Kögel naordinovali svojim chladiarenským návesom poriadnu diétu. Výsledkom je úplne nová panelová technológia, ktorá bude prínosom pre každého, kto sa s ňou dostane do kontaktu. Bilanciu prevádzkovateľa chráni nižšou spotrebou a vyššou nosnosťou, pričom životné prostredie šetrí nižšími emisiami ťahača a agregátu. To, že efektívnejšie udržiava aj teplotu prepravovaného tovaru, je už len … Continued

Inovácie vo Ford Trucks F-Max Gen2

Inovácie vo Ford Trucks F-Max Gen2. Spoločnosť Ford Trucks sa v predošlých rokoch v Európe úspešne zaradila do konkurencie značiek produkujúcich ťahače pre diaľkovú kamiónovú dopravu, vytvorila zastúpenia značky po celej Európe a úspešný ťahač F-Max neustále inovuje.