
Ľahký nástroj na ťažkú prácu
Sotva niekto bude tvrdiť, že kontajnerizácia je ťažká práca. Človek, ťahač a príves sú vystavení skúške vo svete prístavných žeriavov a prekládkových vozidiel, ktoré sa preháňajú po strede trate. Ale Port 20, nový člen radu kontajnerových návesov Kögel, ktorý je už dve desaťročia súčasťou sortimentu Delta-Truck, si s prepravou 20-stopových kontajnerov doslova „poradí“.
Trh intermodálnej prepravy je dynamický a neustále sa rozširujúci, s veľkou konkurenciou. Konštruktéri spoločnosti Kögel však neváhali a prišli s najmodernejším riešením pre kontajnerové flotily, ktoré potrebujú ušetriť každý eurocent a zároveň sa snažia o maximálnu flexibilitu. Výsledkom je nový prírastok do obľúbeného radu jednodielnych podvozkov značky Port, ktorý možno rozšíriť o zadnú časť (Simplex), prednú a zadnú časť (Duplex) alebo prednú, zadnú a strednú časť (Triplex). S vlastnou hmotnosťou len 2900 kg môže Kögel Port 20 stanoviť meradlo pre celé odvetvie.
Optimálne rozloženie hmotnosti, zvýšená stabilita
Robustná jednodielna rámová konštrukcia charakterizuje Port 20 ako trojnápravový model určený na prepravu ťažkých 20-stopových kontajnerov. Relatívne vzadu umiestnená skupina náprav zlepšuje jazdnú stabilitu pri vyššom zaťažení točnice. Na cezhraničnú prepravu je na podvozku návesu voliteľne k dispozícii druhá nakladacia poloha, ktorá môže výrazne zvýšiť zaťaženie sedla. Vďaka tomuto riešeniu možno bezpečne prepravovať aj náhradné nadstavby typov C715 a C745.
Inovatívne riešenia pre efektívnosť
Kontajner sa dá jednoducho naložiť a vyložiť zozadu zatlačením o rampu. Vozidlo Kögel Port 20, ktoré je ideálne pre všetky druhy tovaru vrátane tovaru pod cisternovými kontajnermi, ponúka viac než len svoju nizsku hmotnosť. Jeho moderná základná konštrukcia bola doplnená celým radom inovatívnych a praktických riešení, ktoré sú k dispozícii na požiadanie. Jedným z príkladov je veľmi užitočný zadný rebrík, ktorý ponúka jednoduchší a, samozrejme, bezpečnejší prístup ku kontajnerom. Celistvosť ľahších kontajnerov a nosičov nákladu je zabezpečená zodpovedajúco premyslenou zadnou konštrukciou. Premysleným detailom pre jednoduché používanie je aj skrinka na náradie v zadnej časti.
Trvalá udržateľnosť a testovaná kvalita
Samozrejme, nesmie sa zabúdať na environmentálne povedomie. Vďaka konfigurácii s ľahkými komponentmi pomáha Kögel Port 20 účinne znižovať spotrebu paliva, a tým aj emisie oxidu uhličitého, s vlastnou hmotnosťou do troch ton. Napriek tomu novinka, ktorá vychádza z osvedčených konštrukcií podvozkov Burtenbach, zostáva veľmi „konzervatívna“, pokiaľ ide o jej vynikajúcu kvalitu a spoľahlivosť. Ani po tejto nepochybne dobre vykonanej práci však konštruktéri neusínajú na vavrínoch. Podľa správ sú už na rysovacej doske výkresy nového dvojnápravového návesu, ktorý tiež vychádza z Port 20, ale je ešte ľahší. Tento model, ktorý sa vyvíja aj pre 20-metrové kontajnery, by mal byť uvedený na trh koncom tohto roka. Ak chcete získať poradenstvo o celom sortimente kontajnerových návesov, obráťte sa na naše centrum návesov!
Vďaka svojej relatívne vzadu umiestnenej skupine náprav má Port 20 vyššie zaťaženie sedla, čo výrazne prispieva k zvýšeniu jazdnej stability súpravy
S prázdnou hmotnosťou iba 2 900 kg je Kögel Port 20 na čele silnej konkurencie na trhu kontajnerových návesov a zároveň účinne pomáha znižovať spotrebu paliva a emisie uhlíka
Trojnápravová jednodielna konštrukcia podvozku Port 20 sa dá voliteľne špecifikovať aj s druhou nakladacou polohou, ktorá môže ešte viac zvýšiť zaťaženie sedla.